Trend Bag Smiggle, Anak bagai Raja


Hasil beli smiggle hari tue

just my 2cent advice
pleasee jangan kecik hati
tapi sekadar cebisan teguran kita untuk kawan2

selama ambil order smiggle
ada few yang macam buat saya rasa banyak parents didik anak jadi 'Tuan'
permulaan yang sangat2 tak baik

"anak saya tak berkenan lah nie"

"saya nak tanya anak dulu"

"saya dah penat bagi dia pilih.semua dia tak nak.yang dia nak tak sale punya"

ayat2 yang kite selalu jumpa.
korang.mereka itu anak.umur bersekolah tak perlu kita bagi dia buat pilihan.ada benda yea dia boleh pilih.ada benda kita yang kena tentu kan.

benda2 mcm nie yang kite keluar kan duit.tak perlu tanya pendapat anak.beli jea.dia suka atau tak terpulang.once kita ajar anak utk memilih.lama2 dia akan memilih sampai menjadi terlalu cerewet!.lepas tue mula lh kita rasa baran/marah.pdhal dlm diam2 kita sendiri ajar anak mcm tue.

bab makan,pakaian,didikan.kita ibubapa yang tentukan.tapi bukan lah semua dieorg tak boleh pilih.boleh jea bg dieorg pilih tapi sebagai reward.mcm hadiah birthday ker,lulus ujian ker,bila keluar hospital ker.ok lah nak bg pilihan.

nie kan.sampai ada satu tahap sabun mandi pun nk suruh ank pilih?.fuh!..good luck lah utk masa depan ko nak didik ank tue.

cr ku mmg senang jea
ko nak,ko ambk
xnk sudah
ko nak,ko makan
tak makan ko lapar

aku mak
ko anak
ada benda ko kena ikut ckp aku
ada benda aku boleh ikut ckp ko
the end!

Kredit : Susylawati Faizol

Comments